LATYÑSKIEMU ¦WIATU A ZW£ASZCZA WSZYSTKIEMU CO W£OSKIE A jest nim w³oskie poczucie i wyczucie piêkna, gustu, smaku, lekko¶ci, estetyki, elegancji, finezji, stylu, szyku, wytworno¶ci, akuratno¶ci i dopasowania, w³oska pomys³owo¶æ i w³oska przemy¶lno¶æ, w³oska dok³adno¶æ i w³oska rzeczowo¶æ, w³oska dobitno¶æ i w³oska wyrazisto¶æ, w³oska klarowno¶æ i w³oska perfekcja, w³oska solidno¶æ i w³oska rzetelno¶æ, w³oska delikatno¶æ i w³oska subtelno¶æ, w³oska fantazja, w³oska inwencja i w³oska inicjatywa, w³oski polot, w³oski rozmach i w³oski zapa³, w³oska operatywno¶æ i w³oska przebojowo¶æ, w³oska ¶mia³o¶æ i w³oska zuchwa³o¶æ, w³oska odwaga i w³oski heroizm, w³oska egzaltacja, w³oska emocjonalno¶æ i w³oska impulsywno¶æ, w³oska krewko¶æ, w³oska prêdko¶æ, w³oska niecierpliwo¶æ i w³oskie rozgor±czkowanie, w³oska gestykulacja, w³oska krzykliwo¶æ i w³oska zgie³kliwo¶æ, w³oski animusz i w³oska werwa, w³oska brawura, w³oska aktywno¶æ i w³oska dynamika, w³oski wigor i w³oska energia, w³oska naturalezza i w³oska semplicità, w³oska prostolinijno¶æ, w³oska improwizacja, w³oska creatività i w³oska spontaneità, w³oska burzliwo¶æ i w³oska gwa³towno¶æ, w³oska pobudliwo¶æ i w³oska porywczo¶æ, w³oska zapalczywo¶æ, w³oska ruchliwo¶æ, w³oska ¿ywo¶æ i w³oska ¿ywotno¶æ, w³oska ¿wawo¶æ i w³oska ¿ywio³owo¶æ, w³oska ¿arliwo¶æ i w³oska frenetyczno¶æ, w³oska vitalità, w³oska ostentacja, w³oska demonstracja i w³oska manifestacja, w³oska bombastyczno¶æ, w³oska pompa i w³oska przesada, w³oska emfaza i w³oski patos, w³oska oryginalno¶æ, w³oska niebanalno¶æ i w³oska nieprzeciêtno¶æ, w³oska monumentalno¶æ, la vostra-nostra lingua italiana i jej w³oska kwiecisto¶æ, niemal ca³a w³oska historia, w³oski historycyzm, w³oska latyñsko¶æ i w³oska romañsko¶æ, w³oska niezmierzona duchowa g³êbia, w³oski prymat ducha nad materi±, w³oski duchowy arystokratyzm, w³oski indywidualizm i w³oski antykolektywizm, w³oski personalizm, w³oski pacyfizm i w³oska tolerancja, najszczerszy w³oski egalitaryzm, w³oskie cz³owieczeñstwo, w³oskie poszanowanie ludzkiej godno¶ci, w³oski humanizm i w³oski humanitaryzm, w³oski intelektualizm, w³oska ideowo¶æ, w³oski katolicyzm i jego w³oski uniwersalizm, w³oski kosmopolityzm i w³oski internacjonalizm, w³oska najautentyczniejsza europejsko¶æ i taka¿ sama w³oska wszech¶wiatowo¶æ, w³oska wielko¶æ i w³oska wznios³o¶æ, w³oski awangardyzm i w³oski prometeizm, w³oskie nieprzyzwolenie na ksenofobiê i w³oski brak rasizmu, w³oska esterofilia, w³oska sk³onno¶æ do anarchii i w³oska sympatia dla anarchizmu, w³oski nonkonformizm, w³oskie oddanie sprawie a w niej w³oski absolutyzm i w³oski ekstremizm, w³oski fanatyzm i w³oski radykalizm, w³oska wywrotowo¶æ i w³oskie rebelianctwo, w³oskie bunty i w³oskie rewolty, w³oska ustawiczna niezgoda na z³o, w³oska empatia i w³oska wra¿liwo¶æ, w³oska chrze¶cijañsko-ewangeliczna ludowa dobrotliwo¶æ i ludowa prostoduszno¶æ, w³oska instynktowna wolno¶æ, w³oskie jej umi³owanie, w³oska potrzeba swobody, w³oski luz i w³oska beztroska, w³oska barwno¶æ, w³oska otwarto¶æ i w³oska przyjazno¶æ, w³oska pogodno¶æ, w³oski optymizm i w³oski u¶miech, w³oska solarità, w³oska radosno¶æ i w³oska szczê¶liwo¶æ, w³oska dolcezza i w³oska gentilezza, czysto¶æ w³oskiego nieba, krystaliczno¶æ jego w³oskiego lazuru, w³oski temperament, w³oska way of life, w³oska rodzinno¶æ, w³oskie morze, w³oska romantyka i w³oska romantyczno¶æ, w³oska bellezza i w³oska giovinezza, w³oska wieczna m³odo¶æ i w³oska wieczna m³odzieñczo¶æ, w³oskie wszelkie rozkosze i w³oskie wszelakie wspania³o¶ci, w³oska kochliwo¶æ, w³oska namiêtno¶æ i w³oska zmys³owo¶æ, w³oska kszta³tno¶æ i w³oska zgrabno¶æ, w³oska dorodno¶æ i w³oska nadobno¶æ, w³oski powab i w³oski czar, w³oska uroda, w³oski urok i w³oska urokliwo¶æ, w³oska wieczna ch³opiêco¶æ tym samym w³oska najprawdziwsza mêsko¶æ, wreszcie, rzecz najoczywistsza z najoczywistszych, to jest niepowtarzalna w³oska dziewczêco¶æ w³oskich dziewcz±t (w swych bardzo wdziêczno-dziewczêcych pozach przemierzaj±cych skuterami ulice w³oskich miast). Wszystko to sk³ada siê na Italiê. Italiê wyidealizowan±, wymarzon±, wypragnion±, wy¶nion±, wytêsknion±. I takim W³ochom, niewyczerpanej skarbnicy i niewysch³emu ¼ród³u wszelkich my¶li górnych a wznios³ych, szlachetnych a p³omiennych, duchowej ojczy¼nie wszystkich kochaj±cych Dobro i M±dro¶æ, Piêkno i Wolno¶æ, a wraz z W³ochami tudzie¿ pod naturalnym W³och przewodem ca³emu z W³och bior±cemu start Latyñsko-Romañskiemu ¦wiatu, autor ow± pracê sw± dedykuje. (…) Ka¿dy [cywilizowany] cz³owiek ma dwie ojczyzny: jedn± swoj± najbli¿sz±, a drug±: W³ochy (Henryk Sienkiewicz). |
TU JESTEM
CYTATY KSI¡¯KI CZYTELNIA GALERIE VARIA LINKI KONTAKT HOME projekt i
wykonawstwo strony js |